הבניין קרס • בנס לא היו נפגעים

    יוסי ברויער Comments Off on הבניין קרס • בנס לא היו נפגעים
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חלום הבלהות של מהנדסי עיריית ירושלים התגשם היום במפתיע כאשר בניין בן כמאה שנים קרס הבוקר בשכונת גאולה בירושלים בעת שבוצעו בו שיפוצים. בנס לא היו נפגעים רבים כתוצאה משיפוץ תשתיות הנערך כעת ברחוב מלכי ישראל.

    בשכונת מאה שערים ובמקומות רבים בירושלים ישנם בתים ומבנים רבים בני עשרות שנים העומדים ככל הנראה בפני אותה סכנה כאשר שיפוץ או שינוי בעמודי התמיכה בבניין ללא בחינה מדוקדקת של מהנדס עלולה לגרום לקריסתם על יושביהם חלילה.

    בשנים האחרונות קיימת מודעות רבה לחיזוק מבני מגורים נגד רעידות אדמה, באמצעות תיקון החוק תמ"א 38 המאפשר הוספת דירות למבנה שאינו מוכן ומוגן מפני רעידות אדמה בתמורה לשיפוץ המבנה וחיזוקו. מאירוע זה, הנחשב לנדיר יחסית בישראל ניתן ללמוד עד כמה חשובה בחירת הצוות העוסק בשיפוצים או בבניה על מנת להקים מבנה יציב ובעל בטיחות מירבית.

    אירוע מסוג זה צריך להדליק נורות אדומות בפני כל בעלי הבניינים בהם נערך שיפוץ במסגרת תמ"א 38 כאשר במרבית המקרים תושבי הבתים המשופצים נותרים בבתיהם גם בזמן השיפוץ, דבר המהווה סכנת חיים של ממש במקרה קריסה חלקית או מלאה. בשכונת נאות אפקה בתל אביב, שקע בניין שהיה בהליכי חיזוק במסגרת תמ"א 38 ובעקבות אירוע זה נמסר ממשרד הפנים כי הוכן תיקון לחוק תמ"א 38 המאפשר הריסה יזומה של מבנים והקמתם מחדש בהתאם לתכנית התיקון המקורית. העניין נדון במועצה הארצית לתכנון ובניה ויועבר להערות של הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.



    0 תגובות